precis innan jag denna dag gick hemifrån mot bussen så tog jag en bild på äpplena här hemma
 
 
Innan jag mötte upp Charles för att gå i regnet och prata en massa, på vägen till Götaplatsen --> där göteborgs konstmuseum finns
 
 
 
vi kollade faktikst bara in konsten på första plan
 
 
och det bestod i enat rummet av fotografier och film 
 
 
i det längst bort fanns allt ifrån neon"skyltar"
 
 
 
tv:apparater 
 
 
 
enligt Charles "en nutida totempåle" 
 
 
 
 
fastnade för denna en hel del
 
 
 
 
 
stod och var sjukt imponerad över dessa linoliumtryck, då jag gjort ett eget och det var verkligen inte dte lättaste
 
 
 
ett konstverk som var väldigt effektfullt, "hur man gör mkt av lite" är en tanke jag får när jag ser det
 
 
 
Mans kören, som jag såklart glömt namnet på var ialf fett bra, efter att ha lyssnat på väldigt varierad körsång en halvtimma så gick vi ut igen 
 
 
 
 
Sen taggade vi båda eldshowen så vi gick ner mot skåpet med jackorna och Charles var bara tvungen att prova min
 
 
 
på vägen mot eldshowen, blev det stop pga gratis pannkakor, slutade med att vis tod där i över en timma och pratade med som hade ordnat det hela, innan vi sedan gick ut i regnet som hade gått från duggregn till mer ösregn
 
 
 
 
 
men kollade på eldshowen det gjorde vi ändå. 
Innan vi åkte mot järntorget och satte oss på ett fik och pratade i nån timma till. 
 
 
konst, kultur, vänner,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej