Förra tisdagen så blev himlen rosa
det var fika och och någon typ av kyrk-träff inne hos farmor och farfar
Mamma, pappa och jag kom in, mest hade vi tänkt för vi trodde att inte så många va kyrktanterna skulle orka åka ut hit, men det blev ju hen hel del folk. Då var vi så inställda på att gå in så vi gjorde det ändå och det var ett helt ok drag.
 babbel och skratt i början
innan prästen pratade lite om treenigheten och vi alla sjöng en psalm.
efter en kort typ predikan så blev hembakta frallor och hemmagjord sylt på plommon och en med krusbär
jag tog en av varje, sjukt goda!
här har vi en farfar som pratar med sin bror och pappa, vars axel man kan skymta lite
jag fick sitta med bland annat farfar och Maggan
efter fikat en stund sa jag hej då och gick in och skypeade med pinglan.
Himla mysig grej egentligen, att sjunga någon psalm osv hemma hos någon, blir inte lika allvarligt och handlar mest om fika och umgås med varandra. Vilket passar mig bättre då jag inte är så himla kyrklig av mig, dock var jag den ända under typ 40 eller 45, men ändå.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej