skjorta second hand / shorts ärvda (omgjorda) / örhängen mammas gammla / 
 
Idag så klev jag upp nio tio och Emil (som jag  sov över hos och nästan hälften av hans gäster gjorde) hade gjort frukost så när man kom ner så var det bara att bre sina mackor och hälla upp yoghurten i skålen och sätta sig att äta. 
 
Sen när jag kom hem så bytte jag om och hjälpte Petter ta bort alla saker från altanen och det är inte lite saker det. Medans Petter skurade och sköljde av golvet och taket osv på altanen tvättade jag alla fönster på altanen. Efter en stund kom lilla Karl och hjälpte till också, var även på lite fika ute i gräset. 
fyra tiden bjöd farmor på sockerkaka och rabarberpaj med glass ute på deras altan. Det tackade man ju inte nej till. 
 
Nu måste jag skriva det sista på svenskan och i morgon blir det att öva inför det muntliga på måndag.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej