Pappa bad mig i söndags att göra ett kort till hans jobbar kompis som fyllde 40 år. Och han vet ju att jag gillar att scrappa och jag hade väl inte något bättre för mig.
Så efter att ha letat efter nått bra kort på Magnus, så började jag grunna på hur kortet skulle vara. Men ångrade mig några gånger på vägen. Till slut blev det något slags skol tema, då jag började skolan och han hade små barn, så kan det ju vara så att det influerade mig en aning. Av det så fick jag idéen att använda ett kollegeblock som grund och skriva som "små komentarer" till det jag ritat klistrat in.
Sen när jag väl får en idé så kan det ju bli så att jag går lite "over the top", men i alla fall. Nöjd är jag, bilden på när han var liten hittade jga på fb, mannen som jag ritat i profil är en av hans profilbilder jag ritat av. Sen så på sista bilden (sista sidan) ser man ett par ben, ska vara en gubbe som springer, sen har jag skrivit något igemete. Då han springer och så vidare. Jag försöker alltid på något sätt göra korten personliga, men ändå så man ser att det är jag som gjort det.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej