Jag har säkert nämnt någon av dessa innan (borde ha gjort det) men då får det bli en gång till bara. 
 
Jag är ett riktigt stort fan av filmer som är verklighetsbaserade på en händelse, eller en person. Då man får lite historia men ändå blir underhållen + att för mig blir det så mycket mer intressant att se en film som jag vet har en hel del sanning till sig. Det är en spelfilm och inte dokumntär så allt som händer är såklart inte sant, det måste såklart bli en bra film utav det också. 
 
Dessa 6 är ialf några av mina absoluta favorit filmer, en av dessa annledningar är ju verkligen att de tar upp så sjukt stora och viktiga händelser eller personer i historian och de gör det på ett så bra sätt. Så ni borde bverkligen kolla in dem!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
film, filmtips, tips,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej