hur jag mår och tankar kring mitt mående
(behövde skriva av mig lite igen, så ja det kommer på minna om texten jag skrev för nån månad sen, men känner att det inte gör nånting)
 
jag mår verkligen INTE dåligt JÄMT, men man har perioder, hade i vintras en period som inte var så jätte bra. Lite pga att min "morfar" Ernst dog i slutet av oktober, sen vid jul fick jag reda på att mormor hade fått cancer (hon mår bra nu), kände mig stressad och ledsen över att jag inte hinner träffa mina vänner och familj hemma i småland så mycket som jag vill, då jag bor i göteborg, och när jag kommer hem en helg försöker jag pressa in så många människor som möjligt på ingentid alls, vilket gör att jag blir mer stressad och inte hinner träffa familjen så mycket. Det var även mycket i skolan och jag vill hinna blogga precis som vanligt...även att jag vet att jag inte MÅSTE blogga VARJE DAG, så sitter jag ändå och gör 2 inlägg per dag 5-7 dagar iveckan. 
 
Det var även denna tiden jag behövde leta nytt boende igen, efter att varit på ett bra ställe, där jag trivdes jätte bra och bodde med fantastiska Hanna, vilket gjorde att det blev ännu en sak att tänka på. Men det var nu jag började känna på riktigt att man skaffat sig en massa underbara kompisar, LoL6 som jag då hade lärt känna i ett halvår, viss bättre än andra. Jag dejtade även Leon som nu är en sjukt bra vän.  Så ja det är såklart det hände bra saker, men även om det skulle hända 5 bra saker, kan 1 jobbig sak bara förstöra ALLT.  Det lixom tar överhanden och det faktum att jag vill hinna med så jäkla mycket, vara duktig i skolan, eller jobbet, hinna träffa vänner och göra massa annat blir jobbigt i längden, Jag MÅSTE inse att jag INTE KAN HINNA MED ALLT. 
 
Perioder kommer och går, jag kan må bra i flera veckor för att sedan ha några dagar med skit och ångest som bara den, men när man mått såhär i några år och gått i terapi och pratat, lärt isg vad jag kan göra för att må bättre, fått verktyg så blir det lite bättre. Vetskapen om att det kommer gå över hjälper nått otroligt även att vetskapen om att det kommer komma tillbaka också finns där. 
 
----
 
Det faktum att jag kan avboka något om jag sen inser att det blir tight med tid eller att jag inte mår bra, är inget som existerar för mig. Då jag INTE vill vara den som avbokar. Jag har kompisar som gör det och det är såklart jag känner att det är synd och tråkigt men såklart jag förstår mina kompisar om de avbokar för att de mår dåligt eller hade lovat någon anna inna och råka dubbelboka. Så äevn att JAG vet om att jag kan avboka om jag den dagen sedan inte mår bra och inte känner för dte gör jag inte det, utan tvingar ut mig. Absolut att det ibland kan vara en bra grej, då kjag ofta mår bra av att umgås med en kompis, men ibland måste man få avboka och bara ha en dag där inte allt är frid och fröjd. 
 
Jag kan ha en dag där allt faktikst är skit bra och inget dåligt händer, allt är frid och fröjd för att sen på kvällen bara, baam! och jag må skit och så börjar jag må mer skit bara för att jag inte fattar varför jag helt plötslogt bara börjad må skit från första början. 
 
----
 
Så låt dig själv må skit ibland, för det gör man, du får gråta precis som du får lova tt vara glad, avboka grejjer, ta inte på dig för mycket, låt dig göra misstag (även att du som jag är en perfektionist), prata om saker med någon (vän, familj....) ibland funkar en kram lika bra som att prata, sluta lottsas att allt är så jäkla bra hela tiden, för det är det inte, om någon frågar hur du mår, säg inte OK om du INTE MÅR OK. 
 
Ibland måste du faktikst prioritera bara dig! <3 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej