/ kjol Lindex / t-shirt np´z konfektion (gammal) / jacka monki /
 
Vaknade av att Petter kom in och sa att han vi får åka om ca 20 minuter. Så jag låg kvar i sängen och gick upp nån minut innan vi skulle åka bara så att jag hann ta på mig lite kläder, ett hopkok av kläder från golvet. Då jag hade lovat honom: om jag inte har får jobb innan han ska iväg så skjutsar jag honom till bussen. Men såklart säger han att han glömde plånboken med sitt busskort i (precis när vi kommit fram till busshållplatsen), så jag får vända och köra tillbaka. För att sen köra honom ända till Nottebäck och stå där och vänta med honom tills bussen han brukar byta till kommer. Kom hem runt 8.00 tiden kollar då mobilen igen om jag fått jobb sms, men ser då att jag på något sett fått i flygplansläget.... så har då missat en del sms om jobb. 2 jobb i Myresjö som båda blivit tilldelade en annan, sen kom 2 tätt där efter om Bäckaby och tyckte då att de båda var för i morgon så svarade bara på det ena. Så har jobb i morgon. Men sen vid lite innan 9.00 så kommer ett till sms om Bäckaby att jag måste svara på ett, tänkte då men jag kan ju inte ta 2 tjänster på samma ställe så skrev nej och sen insåg jag att det ena var för idag. Men det var om 30 min så skulle aldrig ha hunnit dit i tid. Då det tar 30 min dit och jag hade inte borstat tänderna,  tvätta mig, klätt på mig riktiga kläder, ätit frukost eller nånting.
 
Jag vet att jag redan har jobb 5 dagar denna vecka (tis, ons, tor, lör och sön) men kunde haft jobb 6 dagar och det hade varit sjukt bra då jag har en massa studenter att gå på och ska hjälpa två kompisar med deras bal, så kommer inte ha så jätte många dagar att jobba på de 2 första veckorna i Juni... Så eftersom jag inte jobbat idag och vädret har sugit så har jag varit inne hela dagen utom när jag gick ut med lite soppåsar och när jag tog dessa kort, så strumpbyxorna hoppade jag över idag helt enkelt.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej