2 bilder från när jag hade stannat traktorn i solberga, min moppe ville ju inte starta så efter att funderat ett tag kom jag på att jag kunde ta traktorn dit i stället.
när alla kommit fram så började de slå gräset med traktor och för hand (då med en lie)
sen efter ett tag kom denna lilla söta hunden och hälsade på mig, slutade upp med att jag stod och pratade med hon som ägde hunden ett tag, har så klart glömt hennes namn, för att jag suger på att komma ihåg namn. Men var i alla fall hennes morföräldrar om jag har fattat det rätt som bodde på det stället vi var och hässjade hö på.
cooling till far man har som har kepsen bakofram
Efter nån timmas arbete så blevd et korv med bröd och potatismos till alla
Detta fina gäng hässjade då hö i söndags.
Trotts allt regn och rusk så kom det en hel del folk, som ville hässja hö och fika och ha det trevligt en söndags eftermiddag. 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej