skort Vila / nätbrynja bikboks rea / T-shirt Linas / halsband  mammas / chocker halsband Kj store / skor vagabond / jacka mammas gamla mc jacka / 
 
Det var skolfoto idag, vilket för alla treor betyder spex fotot. Hur kul är det inte att vara trea och gå i växjö denna vecka??, väldigt roligt. Har gott runt såhär hela dagen, även Lina som också varit punkare, min flickvän för dagen. Då alla i klassen skulle vara par och klä ut sig till samma sak. 
 
Dock var det en full gubbe som började prata med mig, när jag väntade på mamma, på nottebecksterminalen. Han började sluddra om att jag var någon som inte brydde mig om andra, sen med helt andra ord, men menade : att jag ligger runt och så babbalade han en massa annan skit, och gick närmare mig. Sjukligt obehagligt. Detta har aldrig hänt mig när jag varit mig, alltså klätt mig som jag brukar i färghlatt och blommigt/mönstrade kläder osv. Så kläder gör verkligen intryck, men det där var ju bara äkligt och obehagligt.
 
När jag sedan kommer hem, lite sent, då vi var och handlade mat också. Ser jag mitt kusinbarn Karl, hans pappa Johan och Johans pappa Leif ute vid ladugården. Så är ju bara tvungen att gå ut. Karl: har du varit hos frisören du är så fin i håret Jag: nae, har varit skolfoto i dag så jag har klätt ut mig. Hur gullig är han inte på en skala??

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej